De eerste etappe - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Theo Dijk - WaarBenJij.nu De eerste etappe - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste etappe

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

7-10-2011
Een spannende dag. Na twee zware trainingen de afgelopen dagen was het vanmorgen het uur van de waarheid. Het pakken kon niet langer worden uitgesteld. Op het laatste moment steeds weer invallen over wat nog meer mee zou kunnen of moeten.
Koffers wegen, opnieuw inpakken. Bij elkaar zo’n 60 kilo, waarvan maar zo’n 13 kg voor mij. De rest namens Ria en Broeder Frank voor de kinderen en het trainingsprogramma van Ria. Bij de laatste voorbereidingen kwam ik er achter dat ik gisteren bij de training mijn voeding voor de laptop in het Geelvinck had laten liggen. Annekee bood natuurlijk onmiddellijk aan om “even” op en neer naar Amsterdam te gaan om het op te halen. Eerlijk gezegd werd ik van die gedachte nog zenuwachtiger. Uiteindelijk bedacht dat we wel op weg naar Schiphol via Amsterdam zouden kunnen gaan. Zo gezegd zo gedaan. De weg was relatief rustig. Amsterdam relatief druk, maar hield ons toch niet langer dan een uurtje op, inclusief het verkeer, de opbrekingen, de geblokkeerde straten, het bezoek aan de trainingsgroep die vandaag door Jacques werden onderwezen.
Op Schiphol troffen we Ria nog met haar uitzwaaiers. Zij vertrekt twee uur eerder dan ik en komst 7 uur eerder aan. Andere route en andere maatschappij. Na het vertrek van Ria en party komen Hessel en Thijs hunh vader uitzwaaien. Een lief gebaar. Annekee ziet af en toe een beetje op tegen mijn vertrek. Het maken van een testament vorige week onderstreepte toch nog eens het relatieve van het aardse bestaan. Bovendien liggen nog allerlei ziekten en kwalen op de loer als ik het goed begrijp. Zelf vind ik het natuurlijk ook spannend. Ik ben nog nooit in Azië geweest. Zou ik de hygiënische omstandigheden wel aan kunnen?En dat Aziatische eten? Hoe heet eten ze eigenlijk in Bangladesh? Heb ik eigenlijke wel wat te bieden? We zullen wel zien. Voorlopig zit ik nog veilig bij de KLM, op weg naar London. Wel grappig eigenlijk. Ik boekte bij BA, maar vlieg naar Londen met KLM en ga verder met Jet Airways naar Dhaka. Onderweg en op het vliegveld nog veel berichtjes en telefoontjes gekregen van mensen die meeleven met dit avontuur. Hiervoor ben ik natuurlijk zeer erkentelijk. Er leven meer mensen mee dan ik me soms realiseer.
Van London niet veel gemerkt, behalve Diners Street Restaurant voor een salade. Nu op naar Delhi. Tegen de dag in. Dat wordt een korte nacht.

  • 08 Oktober 2011 - 06:44

    Judith H:

    Super spannend en cool natuurlijk wat je doet. Hoop dat het eten meevalt en over wat je te bieden hebt heb ik geen twijfel! Zet m op en houd je taai!!! En trots zijn we hier toch wel!!

  • 08 Oktober 2011 - 07:06

    Simone:

    Hoi Theo, hoop dat je goed aangekomen bent, leuk om dit te lezen. En dat hete eten, goed voor het uitbannen van bacterien, naast het drinken van veel cola! je hebt zeker het boekje Ben je Ervaren wel gelezen?

    Goeie reis
    Simone

  • 08 Oktober 2011 - 08:11

    Eva:

    Ze eten pittig in Bangladesh, maar daar hebben ze wat op gevonden, namelijk mengen met heeel veeel rijst! Maar ze eten ook minder pittige dingen hoor! Ik vond het heerlijk wat ik daar at! Keek er iedere dag weer naar uit, naar de lunch!
    Liefs Eva

  • 08 Oktober 2011 - 08:39

    Annekee:

    Hoi lieve Theo,
    ik ben benieuwd hoe je nacht is geweest, hoog in de lucht, vliegend over de continenten naar de andere kant van de aarde... Hoewel, waar jij nu bent is het nog bijna nacht, denk ik? Hoe groot is het tijdsverschil tussen Den Haag en Dhaka eigenlijk?
    Hier regent het lekker door. Hessel en Wijcher waren allebei thuis vannacht, dus ik heb me nog niet erg alleen gevoeld.

  • 08 Oktober 2011 - 11:28

    Irene:

    I have a big box full of knuffels ready to mail. All I need now is an address.

    Please send to me. L, Irene

  • 08 Oktober 2011 - 13:11

    Judith Van Dijk:

    Succes met de reis en met alle taken die op je staan te wachten. Het wordt vast een prachtige ervaring!!

  • 08 Oktober 2011 - 21:21

    Dymph:

    Hoi Theo, wat leuk om op deze wijze op de hoogte gehouden te worden. Spannend hoor, deze onderneming naar Bangladesh. Heel veel succes en tot gauw!

  • 09 Oktober 2011 - 08:24

    Marga Schreuder:

    Hou je haaks Theo,

    als het je teveel wordt in Bangla Desh, kun je snel weer terug. Je blijft immers zeer welkom!! Nog een paar dagen, dan begint ook ons Ghanees avontuur. Ronald heeft al wat contacten kunnen leggen o.a. met de spin in het web op gezondheidszorg gebied van de Nederlandse Ambassade in Accra. Wij verheugen ons zeer.
    Eet lekker en met zorg, dan kan je niets gebeuren.

    Liefs,
    Marga

  • 09 Oktober 2011 - 10:35

    Corine De Jong:

    Hallo Theo,
    Van Jaqcues hoorden we gisteren op de trainingsdag van de omweg voor je snoertje. Wat een gedoe1 Maar zoiets hoort bij de stress rond een reis.
    We denken aan je en blijven graag op de hoogte. Lieve groeten aan Ria!
    Corine

  • 09 Oktober 2011 - 15:55

    Anne-rose:

    Spannend hoe jij die 6o kilo vervoerd krijgt.
    Spannend is het zeker.

  • 09 Oktober 2011 - 17:44

    T:

    Mooie reis daar en succes met het werk! Geniet ervan. groetje uit Wageningen:-)

  • 10 Oktober 2011 - 15:19

    Anne-Rose,:

    Zo jullie hebben het voor elkaar met voor je laten koken.
    Zijn er nu veel n.lders of moet alles in het engels.
    Benbenieuwd of de lakens echt helpen tegen de kleine beestjes.
    Succes met alle onderzoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vrijwilligersproject Bangladesh

Recente Reisverslagen:

11 November 2012

Bangladesh 2012

31 Oktober 2011

Thuis

28 Oktober 2011

Op weg terug

27 Oktober 2011

Donderdag 27-10

26 Oktober 2011

Woensdag 26 oktober
Theo

Actief sinds 07 Maart 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 31840

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 02 December 2012

Bangladesh 2012

07 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vrijwilligersproject Bangladesh

25 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Moskou en St. Petersburg

Landen bezocht: