Zaterdag Trouwdag - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Zaterdag Trouwdag - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Zaterdag Trouwdag

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

31 Juli 2010 | Rusland, Moskou

Een drukke dag. Aan het einde ervan zijn we weer terug in Moskou. Op de BBC Worldservice zien we dat er demonstraties zijn hier die keihard worden neergelagen. Wij hebben er niets van gemerkt. Toen wij om 20.00 in het hotel werden losgelaten, waren wij (Annekee en ik) te moe en te mak om nogmaals de stad in te gaan en hebben we in de liounge van het hotel samen met Thijs broodjes en salade gegeten. Hessel en Wijcher waren nog vol energie, dus die zijn samen met twee nieuwe vrienden Moskou in gegaan. Zou ik een jaar geleden ook niet gedacht hebben, dat ik ze met een gerust hart de Russische hoofdstad in zou laten gaan. Ik zit me nu alleen nog af te vragen of het wijs vaderschap is om ze zoveel ruimte te geven, of gewoon dom.
Vanmorgen vetrokken we weer goed op tijd uit Jaroslavl naar een oude stad Rostov-Veliki waar we een ommuurde kremlin bekeken. Onderweg veel oude houten huizen te zien. Sommige gebruikt als dasja. Andere gewoon om te wonen. Vervolgens op naar Pereslavl waar Peter I na een bezoek aan Nederland boten ging bouwen die later de basis zouden vormen voor de Russische vloot. Wij werden de berg opgevoerd om een authentiek bootje te bekijken. Om een bekend radioreporter te persifleren: de achterblijvers hadden geen ongelijk.
Hierna genoten wij een communale lunch in een restaurant waar alles in gereedheid werd gebracht voor een bruiloft. Op onze wandeling rond het volgende klooster kwamen we wel 9 jonge paartjes tegen die met hun gasten op weg waren naar of van de kerk. Wij kwamen ook nog een dappere bruidegom tegen die zijn bruid over de Wolga droeg (over de brug, dat wel.... maar toch).
In het klosster woonden wij een orthodoxe kerkdienst bij, althans een deel daarvan. Indrukwekkend om het geloof en de overtuiging van de bezoekers te zien. De dienst zelf was niet helemaal begrijpelijk. De muziek wel, en erg mooi.

• 31 Juli 2010 - 20:35

Corine:

Theo en Annekee, jullie slapen al lang denk ik (tijdsverschil) maar toch... Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Fijne reis verder!
    Hartelijke groeten, Corine en Hans Peter

• 01 Augustus 2010 - 13:43

Gerard:

Ik wist al dat het jullie trouwdag niet kon zijn, niet eens de koperen...., maar wel indrukwekkend, zo'n bruidegom. Mooi voorbeeld
    mooie foto's..