Vrijda. De laatste dag - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Vrijda. De laatste dag - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Vrijda. De laatste dag

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

06 Augustus 2010 | Rusland, Moskou

Vrijdag laatste dag.
Vandaag begonnen met een korte siësta na het ontbijt en na de instructies van Tamara. Het was een hete en moeizame nacht geweest en we hadden weinig geslapen. Vanwege het tijdverschil konden we nu na het ontbijt rustig naar de nieuwsrubrieken van Radio1 luisteren. Dat slaapt heerlijk.
Nu zijn we onderweg met de metro in de richting van Nevski Prospect.
We gaan een hop-on-hop-off-city-tour. Veel gezien, waar we anders geen energie voor zouden hebben. Prettig commentaar. Toen we de tour bijna helemaal rond hadden uitgestapt om ook even in een min of meer gewone wijk te wandelen. Ook om het Rimski Korsakov Conservatorium te zien en voor Hessel het Mariinski Theater dat helaas wegens verbouwing was gesloten. Eindelijk ook een keer verdwaald. In gezamenlijke inspanning een metro gevonden om weer op tijd terug te zijn in de buurt van Nesvski Prospect, omdat we vanavond naar het ballet gaan: het Zwanenmeer.
In het theater leek het wel een Japans Chinese invasie.
Het ballet was prachtig. Ik heb me wel voorgenomen om thuis uit te zoeken of er een diepere betekenis ligt achter het ballet en of er een relatie is met Tschaikovski's levenswijze. Rond half twaalf weer terug in het hotel. De laatste hete nacht.

• 08 Augustus 2010 - 16:24

Irene:

Jullie zullen het heerlijk vinden in Nederland, lekker koel!!!

• 08 Augustus 2010 - 20:14

Ria:

wat bijzonder jullie verhalen en wat hebben jullie veel gedaan en gezien. heel mooi jullie foto's en beschrijvingen. Jullie zijn vast heel moe met die warmte erbij.
    Groetjes Ria

• 12 September 2010 - 14:00

Marianne Van Dullink:

Hoi Theo,Annekee en the boys.

Leuk reisverslag, je beleeft de reis weer helemaal opnieuw. Ik ben nu bezig met een fotoboek te maken, dus ik zit er helemaal weer in.
    groetjes Marianne