Donderdag 29 juli 2010 - Reisverslag uit Soezdal, Rusland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Donderdag 29 juli 2010 - Reisverslag uit Soezdal, Rusland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 juli 2010

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

29 Juli 2010 | Rusland, Soezdal

Vanwege de warmte hebben we er vandaag een rustige dag van gemaakt. Ieder op zijn of haar eigen wijze. Annekee is eerste het hele dorp rond gelopen en heeft zich vervolgens op diverse plaatsen geïnstalleerd om aquarellen te maken van de bezienswaardigheden. Wij hebben de scanner thuisgelaten, dus de resultaten laten nog even op zich wachten.
Hessel en Wijcher hebben een deel van het dorp verkend en samen met nieuwe vrienden contacten gelegd met vrouwelijk schoon dat uit Siberië hier op vakantie was. Ze willen vanavond met de hele groep iets gaan ondernemen. Ze zijn al sinds 21.00 niet meer in beeld, dus het lijkt erop dat het is gelukt. Thijs heeft zijn eigen wandelingen gemaakt en sluit zich vanavond aan bij de jongelui.
Ik heb mezelf beperkt tot korte wandelingetjes en veel lezen met tusendoor nog een hazeslaapje. Vooral met Radio1 zachtjes op de achtergrond slaap ik nog prima.
Met Annekee samen zit ik op het terras in de tuin van het hotel. Elf uur in de avond en de temperatuur is nog boven de 35*. Dat wil zeggen, buiten. Binnen is het nog niet zo ver afgekoeld. Niet dat de warmte ons er ook maar enigszins van weerhoudt om volop te genieten. Het is een gegeven en de Russen zelf hebben er al bijna zeven weken last van.

• 29 Juli 2010 - 20:56

Corine En Hans Peter:

Hallo Theo en Annekee (en jongens), we hebben veel aan jullie gedacht de laatste dagen. Vanavond in het 8 uur journaal een reportage over de smog in Moskou. In 1 dag adem je daar het equivalent van de rook van 150 sigaretten in. Goed dat jullie daar weg zijn! Tegelijk krijgen we uit jullie berichten ook mooie beelden. Het lijkt me wel een heel bijzondere reis! Jullie gaan hierna naar het noorden he? Dan koelt het vast af.
    HP en ik vertrekken volgende week naar de Bourgonje, we gaan eerst een weekje A Capella zingen en verder zien we wel.
    Nog heel veel plezier en kom gezond weer terug!

• 30 Juli 2010 - 05:46

Dick:

Tsja.. bij zulke temperaturen is vrouwelijk schoon uit Siberie misschien wel verfrissend...

• 31 Juli 2010 - 07:17

Patricia En Jos:

hi Theo en Annekee,

Leuk om je verhalen te lezen zo ver weg , alhoewel het lijkt toch dichtbij zo.
    Inderdaad zijn de verhalen op tv niet best, te heet, branden en smog. Grappig zo met elkaar een reis maken. Dat zal jullie nog wel lang heugen! Geniet er van en van ons krijg je de Haagsche groeten,

Patricia en Jos

• 07 Augustus 2010 - 13:24

Linda Reijerkerk:

Ha Theo en Annekee,

wat spannend allemaal en wat leuk om het zo te lezen via het web!
    Voorzichtig met de smog en mocht je je onverhoopt toch vervelen: het boek De Fluisteraars van Figi geeft je een interessant beeld van Rusland in de periode 1912 tot en met 2000. Heel interessant.
    Hartelijke groet,
    Lnda