maandag 24-10 - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu maandag 24-10 - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

maandag 24-10

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

24 Oktober 2011 | Bangladesh, Mymensingh

Maandag, wasdag. Ria heeft al sinds gisteravond een wasje in de week staan. Dat is hier heel lang en de kans dat het gaat stinken is heel groot. Vanmorgen samen met Ria les gegeven aan de vrijwilligers voor het nieuwe CP dagcentrum. Deze vrijwilligers gaan voor de gehandicapte kinderen zorgen, maar hebben nog geen enkele kennis of ervaring.
Aan ons de taak om hen wat principes van zorg en onderwijs bij te brengen. Heel vroeger heb ik ooit de ambitie gehad om op een pedagogische academie te gaan werken. Het bijbehorende materiaal daarvoor is wel erg ver weggezakt. Uitleggen in het Engels dat je moet proberen een beginniveau vast te stellen voor je een kind gaat onderwijzen is al lastig, zeker als het vertaald gaat worden door iemand die het zelf ook niet helemaal snapt. Het werd pas echt leuk toen ik voorstelde dat ze op elkaar zouden gaan oefenen. De grote stilte die er dan aanvankelijk valt is oorverdovend. Daarna komt de lol er in en komen ze ook de problemen tegen.
In de middag weer naar de mediation groep. Vorige keer was het herformuleren erg moeilijk gebleken. Nu geprobeerd op de allereenvoudigste manier nog een stapje te zetten. En warempel. Het kwartje viel. Er werd uitvoerig geoefend en veel gelachen.
Met Ria even langs de timmerman om te kijken hoe het met de 17 stoelen stond die ze voor de kinderen op maat heeft laten maken.
Ze schoten al aardig op. Voor de timmerman een aardige klus waarvoor hij extra personeel heeft aangenomen. Daarna nog wat extra water gekocht. Bij onze vaste leverancier was de voorraad uitgeput en hij vertelde vrolijk dat er binnen drie weken waarschijnlijk weer nieuwe zouden komen. Voor hier is dat kennelijk redelijk snel. Als je dorst hebt, lijkt het een hele tijd. Dus voor alle zekerheid wat extra gekocht bij een andere leverancier.
Vervolgens voor het eten om Ria een lol te doen nog even een uurtje doelloos lopen.

• 24 Oktober 2011 - 14:49

Annekee:

Daar heb ik nou zo'n zin in: een uurtje met jou doelloos lopen in Den Haag. Het is bijna zo ver... Succes met de laatste loodjes. Fijn dat je onderwijs (het kwartje) in goede aarde lijkt te vallen!

• 25 Oktober 2011 - 09:02

Eva:

Doelloos lopen!! haha.. dat herken ik wel!!