Donderdag 15 november 2012 - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Donderdag 15 november 2012 - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 november 2012

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 November 2012 | Bangladesh, Mymensingh

donderdag 15 november 2012


Een interessante nacht gehad. Rond twee uur werd ik wakker nadat ik rond tienen kennelijk in bed gevallen was en direct was ingeslapen. Mijn sokken had ik nog niet uitgedaan, compleet van de wereld weg. Ondertussen een berichtje gekregen van Eva Schmitz, die mij bij enkele cliënten vervangt tijdens mijn verblijf hier, dat alles was goed gegaan. Daarna kon ik dus gerust verder slapen.
Om 7 uur weer opgestaan en Ria naar de bakker laten gaan, terwijl ik thee zette. Koud douchen is weer een uitdaging die ik nog maar zeer gedeeltelijk ben aangegaan. Dat ijskoude water op mijn hoofd trekt me niet aan. Verder is het net te doen.
Van Aad een aantal mogelijke oplossingen gekregen voor het niet werken van het modem op Ria’s computer. Het is ons nog niet gelukt, dus ik heb nog wat macht over Ria, want de mijne werkt wel.
Om 9.00 weer verder met de training.
Het blijft moeilijk om met een groep te werken die je braaf aankijkt, maar niet reageert op wat er wordt gezegd. De reactie komt pas na de vertaling. Het lijkt ook weer een “the president says Yes”- situatie, maar dan omgekeerd: Wanneer ik twee zinnen zeg, worden die vertaald in drie paragrafen.
Na de training samen met Ria naar de dakloze kinderen bij het station geweest. Vooral Ria werd door veel kinderen herkend van vorig jaar. We gingen er eigenlijk heen om een lokaal op te nemen voor een nieuw te starten CCP-groep. De kinderen waren er nog, dus hebben we eerst weer met het programma mee gedaan en met hen gezongen.
Nieuw was dat de kinderen al spelend ook les krijgen in lezen en rekenen.
Het gebruiken van een eenvoudige doch voedzame maaltijd in het theehuis in Kadjadjulimor lijkt al een gewoonte te worden. Dit keer waren we samen 46 cent kwijt, dus dat mag wel worden uitgegeven. Winkelen met Ria is een ervaring. Van het ene tentje naar het andere tentje en steeds weer een verbazing over wat er allemaal wordt aangeboden. En Ria dingt natuurlijk op alles af. Zij verontschuldigt zich bij mij dan met de mededeling: ” Dat moet ik van Eva”.
Bij thuiskomst onze gastvrouw, haar man en kind uitgenodigd op de thee. Werd nog erg gezellig.

  • 15 November 2012 - 17:26

    Annekee:

    Brrrrr, die kouwe douche lijkt mij ook niks! Hier zitten we rond het vriespunt, Hinia heeft het al zien sneeuwen maar dat heb ik gemist.

  • 15 November 2012 - 17:57

    Ria:

    Jij bent hier al helemaal op je gemak, samen in het theehuis eten nog wel. Je durft !!!!
    Super gezellig. Ria

  • 25 November 2012 - 18:25

    Wijcher:

    Als je die vertaal situaties vervelend vindt kan je proberen om ze ja/nee vragen te laten stellen, wat ze verwacht ik wel direct oppikken, waardoor je meer interactie hebt, direct met de groep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Mymensingh

Theo

Actief sinds 07 Maart 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 31844

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 02 December 2012

Bangladesh 2012

07 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vrijwilligersproject Bangladesh

25 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Moskou en St. Petersburg

Landen bezocht: