Vrijdag 23 november 2012 - Reisverslag uit Bāniājuri, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 november 2012 - Reisverslag uit Bāniājuri, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 november 2012

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

23 November 2012 | Bangladesh, Bāniājuri

Vrijdag 23 november 2012
Vandaag eindelijk twee uurtjes toerist geweest. Met de bus naar Aritja om daar in te schepen met het team voor een boottochtje. Onderweg deden wij een oude Hindoe tempel aan. Deze was in een ruïne veranderd en door daklozen als woonplaats uitgekozen. Toch was het nog een indrukwekkend gebouw. De koekje die wij hadden meegenomen hebben we voor de bewoners en hun kinderen achter gelaten.
Het was een gezellige tocht. De vrouwen waren in de meerderheid en dat was aan het volume duidelijk te horen. In de thee-shop bij de tempel dronken we een heerlijk kopje thee (met veel suiker en condens melk) onder het geschetter van Tom en Jerry in het Bengaals.
Snel terug naar het hotel. Ria had om twee uur de chauffeur besteld voor de terugweg. De goede man sprak geen Engels, dus het was nog heel spannend hoe het zou aflopen. Om half drie was hij er nog niet…. Gelukkig tien minuten later wel. De reis was weer lang (5 uur) en schokkend.
Bij thuiskomst wachtte Tina ons op met de mededeling dat we eerst even konden gaan rusten en dan bij haar konden komen eten. Dat is nog eens thuiskomen.

• 23 November 2012 - 16:46

Marioanne P:

Dag Theo en Ria,

Fijn dat jullie weer in een (nou ja, twee) stukken zijn 'thuis'gekomen. En dat je ook nog even hebt kunnen genieten, zonder daarvoor ook aan het werk te zijn.
    Wat staat er de komende week op het programma?

Hartelijke groet,
    Marianne P.

• 23 November 2012 - 19:04

Anne-rose:

Ach Theo wie weet ga je dat schokken en schudden in de auto nog missen.
    Hebben jullie bij de koeienmarkt die boot tocht gemaakt?

• 25 November 2012 - 19:17

Wijcher:

Awesome! Ik wil ook wel Tom en Jerry in het Bengaals zien!
    Hee, misschien moet je wat van die thee meenemen