zondag 25 november 2012 - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu zondag 25 november 2012 - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

zondag 25 november 2012

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 November 2012 | Bangladesh, Mymensingh

Zondag 25 november 2012
Vandaag was het zo ver. Ria had een vrije dag, dus ik moest er op uit om brood te kopen. Tot nu toe had ik dat gemakzuchtig aan haar overgelaten om mijn morgen rituelen rustig te kunnen volgen. De chapaties smaakten er niet minder om.
Vandaag het laatste deel van de training voor de Vredesgroep. Weer de stap voor stap benadering gebruikt en iedereen aan de beurt laten komen. Fijn om te merken dat bij de meesten het kwartje is gevallen. Nu maar hopen dat er in de praktijk ook iets mee gaat gebeuren. De deelnemers spraken veel voornemens uit. Zullen elkaar ook wel stimuleren om verder te oefenen en het in de praktijk te brengen.
Toen broeder Frank vorige week hoorde dat ik begin november jarig was geweest zag hij daar onmiddellijk aanleiding in om een groots feest te organiseren. Volgens mij grijpt hij iedere gelegenheid aan om een feest te organiseren.
Toen wij rond half een op het terrein van het broederhuis kwamen zaten daar een kleine 100 gasten uit alle tehuizen en organisaties die met hem samenwerken. Ook een groepje kinderen van de Stations groep was present. Zij kwamen vooral voor het eten, en aten of ze zelden iets krijgen (wat waarschijnlijk ook zo is). Volgens Bengaals gebruik waren er toespraken en namens iedere groep werd er een cadeau aangeboden, een kalender, een kaars, nog een kaars en een mooi wandkleedje dat door Chototara, ook een groep gehandicapte kinderen, was gemaakt. Ze waren er erg trots op, en terecht. Als wij terug zijn zal ik jullie er een foto van laten zien.
Broeder Frank schrok een beetje dat ik mijn hele vredesgroep ook had meegebracht. Was er nu wel genoeg eten. Iedereen had genoeg, en de potten waren schoon leeg.
Na afloop hadden we vooral behoefte om even onze zware tassen thuis te brengen alvorens weer op stap te gaan. Nou, je begrijpt het al. Ria zei: “Ik wil heel even rusten”. Na een paar uur slapen hebben we besloten om maar gewoon thuis te blijven en te eten wat we nog hebben, zodat we rustig verder kunnen werken aan de verslagen en andere administratieve zaken zonder weer te laat naar bed te hoeven.
Laat ik eerst maar eens een bakkie thee zetten.

  • 25 November 2012 - 19:42

    Wijcher:

    Geen slechte gewoonte toch? Elke feestgelegenheid aangrijpen, wat ook wel begrijpelijk is, aangezien die Bengalen zo te horen goed weten hoe dat moet! Hoop dat je je hebt vermaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Mymensingh

Theo

Actief sinds 07 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 31847

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 02 December 2012

Bangladesh 2012

07 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vrijwilligersproject Bangladesh

25 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Moskou en St. Petersburg

Landen bezocht: